ఓం ప్రమాణాయ నమః | ॐ प्रमाणाय नमः | OM Pramāṇāya namaḥ
స్వయం ప్రమా ప్రమితిస్సంవిత్ప్రమాణమితీర్యతే ।
శ్రీచక్రపాణిః ప్రజ్ఞానం బ్రహ్మేతి శ్రుతివాక్యతః ॥
ఏది కలదో అదియే ఉత్తమమగు జ్ఞానము. అదియే స్వతఃసిద్ధమగు యథార్థానుభవాత్మక జ్ఞానము. దానినే ఇచట 'ప్రమాణమ్' అనగా ప్రకృష్టమయిన జ్ఞానము అను శబ్దముచే చెప్పియున్నారు. ఈ విషయమున 'ప్రజ్ఞానం బ్రహ్మ' (ఐత్తరేయ ఉపనిషత్ 3.5.3) - 'ప్రకృష్టమయిన జ్ఞానమే బ్రహ్మతత్త్వము' అను శ్రుతి ప్రమాణము.
:: విష్ణు పురాణే ప్రథమాంశే ద్వితీయోఽధ్యాయః ::
జ్ఞానస్వరూపమత్యన్త నిర్మలం పరమార్థతః ।
తమేవార్థస్వరూపేణ భ్రాన్తిదర్శనతః స్థితమ్ ॥ 6 ॥
పరమార్థమున వస్తుస్థితిలో జ్ఞానమాత్ర స్వరూపుడును, అత్యంత నిర్మలుడును, భ్రాంతి జ్ఞానముచే అవిద్యావశమున పదార్థ స్వరూపముననున్నవాడును అగు ఆ పరమాత్ముని నమస్కరించెదను.
428. ప్రమాణమ్, प्रमाणम्, Pramāṇam
स्वयं प्रमा प्रमितिस्संवित्प्रमाणमितीर्यते ।
श्रीचक्रपाणिः प्रज्ञानं ब्रह्मेति श्रुतिवाक्यतः ॥
Svayaṃ pramā pramitissaṃvitpramāṇamitīryate,
Śrīcakrapāṇiḥ prajñānaṃ brahmeti śrutivākyataḥ.
Pramiti is samvit or knowledge and is self-effulgent and self-certifying. It is Pramāṇam or authority vide 'प्रज्ञानं ब्रह्म / Prajñānaṃ brahma' (Aittareya upaniṣat 3.5.3) - "Wisdom is Brahman."
:: विष्णु पुराणे प्रथमांशे द्वितीयोऽध्यायः ::
ज्ञानस्वरूपमत्यन्त निर्मलं परमार्थतः ।
तमेवार्थस्वरूपेण भ्रान्तिदर्शनतः स्थितम् ॥ ६ ॥
Viṣṇu Purāṇa - Part 1, Chapter 2
Jñānasvarūpamatyanta nirmalaṃ paramārthataḥ,
Tamevārthasvarūpeṇa bhrāntidarśanataḥ sthitam. 6.
In reality, the nature of knowledge is unblemished. By illusory sight, it takes forms of various objects.
428. ప్రమాణమ్, प्रमाणम्, Pramāṇam
प्रमाणं प्राणनिलयः प्राणभृत् प्राणजीवनः । |
तत्त्वं तत्त्वविदेकात्मा जन्ममृत्युजरातिगः ॥ १०३ ॥ |
ప్రమాణం ప్రాణనిలయః ప్రాణభృత్ ప్రాణజీవనః । |
తత్త్వం తత్త్వవిదేకాత్మా జన్మమృత్యుజరాతిగః ॥ 103 ॥ |
Pramāṇaṃ prāṇanilayaḥ prāṇabhr̥t prāṇajīvanaḥ, |
Tattvaṃ tattvavidekātmā janmamr̥tyujarātigaḥ ॥ 103 ॥ |
కామెంట్లు లేవు:
కామెంట్ను పోస్ట్ చేయండి