12 సెప్టెం, 2014

678. మహాహవిః, महाहविः, Mahāhaviḥ

ఓం మహాహవిషే నమః | ॐ महाहविषे नमः | OM Mahāhaviṣe namaḥ


మహచ్చ తద్ధవిశ్చేతి బ్రహ్మాత్మన్యఖిలం జగత్ ।
తదాత్మతయా హూయత ఇతి విష్ణుర్మహాహవిః ॥

మహత్ అనగా పరమాత్ముని ఉద్దేశించి వేల్చబడునదియగునట్టి పవిత్ర హవిస్సు; అది కూడ విష్ణుని విభూతియే. జగత్తు సైతము వాస్తవమున తదాత్మకము, బ్రహ్మరూపము కావున అది బ్రహ్మతత్త్వమేయగు ప్రత్యగాత్మ తత్త్వమున వేల్చబడును. కావున అట్టి మహా పరిమాణముగల హవిస్సు మహా హవిస్సే కదా! బహువ్రీహి సమాసముగానైతె గొప్పదియగు జగద్రూప హవిస్సు ఎవని విషయమున ఎవనియందు వేల్చబడునో ఆతండు మహాహవిః.



महच्च तद्धविश्चेति ब्रह्मात्मन्यखिलं जगत् ।
तदात्मतया हूयत इति विष्णुर्महाहविः ॥

Mahacca taddhaviśceti brahmātmanyakhilaṃ jagat,
Tadātmatayā hūyata iti viṣṇurmahāhaviḥ.

Mahat meaning the sacred oblation that is offered as an oblation to the great Lord. Such an oblation is also a form of Lord Viṣṇu Himself. Since the entire world is itself a manifestation of the Supreme Soul, during annihilation phase, such an oblation of great value and magnitude gets offered onto that very all devouring Supreme Entity. Hence the world itself is the great oblation offered to the Lord.

In another form of interpretation, He in whose regard great oblations are offered - is Mahāhaviḥ.

महाक्रमो महाकर्मा महातेजा महोरगः ।
महाक्रतुर्महायज्वा महायज्ञो महाहविः ॥ ७२ ॥

మహాక్రమో మహాకర్మా మహాతేజా మహోరగః ।
మహాక్రతుర్మహాయజ్వా మహాయజ్ఞో మహాహవిః ॥ 72 ॥

Mahākramo mahākarmā mahātejā mahoragaḥ,
Mahākraturmahāyajvā mahāyajño mahāhaviḥ ॥ 72 ॥

కామెంట్‌లు లేవు:

కామెంట్‌ను పోస్ట్ చేయండి