ఓం యోగినే నమః | ॐ योगिने नमः | OM Yogine namaḥ
యోగో జ్ఞానం తేన గమ్యో హరిర్యోగీతి కథ్యతే ।
సమాధిర్హి స యో యోగః స హి స్వాత్మని సర్వదా ॥
సమాధత్తే స్వమాత్మానం తేన యోగీతి చోచ్యతే ॥
యుజ - సమాధౌ అను అవధాన వాచక ధాతువునుండి నిష్పన్నమగు యోగ శబ్దమునకు 'జ్ఞానము' అని శబ్దావయవముల అర్థమునుండి ఏర్పడు అర్థము. యోగము, జ్ఞానము సాధకుని ఈతనికడకు చేర్చునదిగా కలదు కావున పరమాత్మ 'యోగీ' అనబడును. యోగము అనగా సమాధి చిత్తమును తత్త్వముపై నిలుపుట అని అర్థము. ఏలయన ఆ సమాధియే సాధకుని తన ఆత్మ తత్త్వమును స్వాత్మ తత్త్వమునందు లెస్సగా ఏకీభావమున నిలుపును. అట్టి సమాధి స్థితి అనగా యోగము పరమాత్ముని రూపమే కావున భగవంతుని యునక్తి లేదా ఆత్మ తత్త్వమున నిలుపును అను అర్థమున 'యోగీ' అనదగును.
योगो ज्ञानं तेन गम्यो हरिर्योगीति कथ्यते ।
समाधिर्हि स यो योगः स हि स्वात्मनि सर्वदा ॥
समाधत्ते स्वमात्मानं तेन योगीति चोच्यते ॥
Yogo jñānaṃ tena gamyo hariryogīti kathyate,
Samādhirhi sa yo yogaḥ sa hi svātmani sarvadā.
Samādhatte svamātmānaṃ tena yogīti cocyate.
Yoga stands for jñānam or blissful state of knowledge. As He is attained by it alone, He is Yogī. Or Yoga is samādhi or state of singularity. As He establishes His Ātman in His Ātman, He is Yogī.
भारभृत्कथितो योगी योगीशः सर्वकामदः । |
आश्रमः श्रमणः क्षामस्सुपर्णो वायुवाहनः ॥ ९१ ॥ |
భారభృత్కథితో యోగీ యోగీశః సర్వకామదః । |
ఆశ్రమః శ్రమణః క్షామస్సుపర్ణో వాయువాహనః ॥ 91 ॥ |
Bhārabhr̥tkathito yogī yogīśaḥ sarvakāmadaḥ, |
Āśramaḥ śramaṇaḥ kṣāmassuparṇo vāyuvāhanaḥ ॥ 91 ॥ |
కామెంట్లు లేవు:
కామెంట్ను పోస్ట్ చేయండి