ఓం గహనాయ నమః | ॐ गहनाय नमः | OM Gahanāya namaḥ
గహనః, गहनः, Gahanaḥ |
తస్య స్వరూపం సామర్థ్యం చేష్టితం వా న శక్యతే ।
జ్ఞాతు మిత్యేవ గహన ఇతి విద్వద్భిరీర్యతే ॥
ఈతని స్వరూపముగానీ, సామర్థ్యముగానీ, చేష్టితము అనగా చేయు పనిగానీ ఇట్టిది అని ఎరుగుట శక్యము కాదు. కావున గహనమగువాడు అని చెప్పబడును.
:: పోతన భాగవతము అష్ఠమ స్కంధము ::
క. అద్భుత వర్తనుఁడగు హరి, సద్భావితమైన విమలచరితము విను వాఁ
డుద్భట విక్రముఁడై తుది, నుద్భాసితలీలఁ బొందు నుత్తమ గతులన్. (688)
అత్యద్భుతమైన లీలలతో కూడిన విష్ణువును గురించి తెలిపే పుణ్యచరిత్రను వినేవాడు గొప్ప భాగ్యవంతుడవుతాడు. చివరికి ప్రకాశించే ప్రభావంతో దివ్య సుఖాలు పొందుతాడు.
Tasya svarūpaṃ sāmarthyaṃ ceṣṭitaṃ vā na śakyate,
Jñātu mityeva gahana iti vidvadbhirīryate.
तस्य स्वरूपं सामर्थ्यं चेष्टितं वा न शक्यते ।
ज्ञातु मित्येव गहन इति विद्वद्भिरीर्यते ॥
It is not possible to know His form, capacity or actions. So, He is Gahanaḥ i.e., inscrutable.
Śrīmad Bhāgavata - Canto 2, Chapter 4
Nūnaṃ bhagavato brahmanhareradbhutakarmaṇaḥ,
Durvibhāvyamivābhāti kavibhiścāpi ceṣṭitam. 8.
:: श्रीमद्भागवते द्वितीयस्कन्धे चतुर्थोऽध्यायः ::
नूनं भगवतो ब्रह्मन्हरेरद्भुतकर्मणः ।
दुर्विभाव्यमिवाभाति कविभिश्चापि चेष्टितम् ॥ ८ ॥
O learned brāhmaṇa, the activities of the Lord are all wonderful, and they appear inconceivable because even great endeavors by many learned scholars have still proved insufficient for understanding them.
उद्भवः क्षोभणो देवः श्रीगर्भः परमेश्वरः । |
करणं कारणं कर्ता विकर्ता गहनो गुहः ॥ ४१ ॥ |
ఉద్భవః క్షోభణో దేవః శ్రీగర్భః పరమేశ్వరః । |
కరణం కారణం కర్తా వికర్తా గహనో గుహః ॥ ౪౧ ॥ |
Udbhavaḥ kṣobhaṇo devaḥ śrīgarbhaḥ parameśvaraḥ । |
Karaṇaṃ kāraṇaṃ kartā vikartā gahano guhaḥ ॥ 41 ॥ |
కామెంట్లు లేవు:
కామెంట్ను పోస్ట్ చేయండి