23 ఆగ, 2013

293. అనలః, अनलः, Analaḥ

ఓం అనలాయ నమః | ॐ अनलाय नमः | OM Analāya namaḥ


అనలః, अनलः, Analaḥ

జీవాత్మత్వేన యో విష్ణురనాన్ లాతి హ్యసూనితి ।
సోఽనలః ప్రోచ్యతే యద్వాణలతేర్గంధవాచినః ॥

ప్రాణ తత్త్వములకు 'అనాః' అని వ్యవహారము. అట్టి 'అనము'లను తన స్వరూప తత్త్వమునుగా గ్రహించును అనగా పంచ ప్రాణములును, పంచ ఉప ప్రాణములును జీవరూపుడగు పరమాత్ముడే (ప్రాణ, అపాన, వ్యాన, దాన సమానములునూ మరియూ నాగ, కూర్మ, కృకర, దేవదత్త, ధనంజయములు).

లేదా న నలతి వాసన కలిగియుండడు. వాసనను గ్రహించడు.

లేదా న అలం పర్యాప్తం అస్య విద్యతే ఈతనికి సరిపోవునది ఏదియు లేదు అని కూడా చెప్పవచ్చును. 




Jīvātmatvena yo viṣṇuranān lāti hyasūniti,
So’nalaḥ procyate yadvāṇalatergaṃdhavācinaḥ.

जीवात्मत्वेन यो विष्णुरनान् लाति ह्यसूनिति ।
सोऽनलः प्रोच्यते यद्वाणलतेर्गंधवाचिनः ॥

He receives the prāṇās or life forces into Himself being the self (jīva). In other words, the jīvātma is called Anala because it recognizes Ana or prāṇa as Himself.

Or as the Anala comes from the root 'Nal', it denotes smell. So it can also be interpreted as Paramātma is without smell, Anala. Or as the Paramātma is with without 'Alam' i.e., end, He is Anala.

भूतभव्यभवन्नाथः पवनः पावनोऽनलः
कामहा कामकृत्कान्तः कामः कामप्रदः प्रभुः ॥ ३२ ॥

భూతభవ్యభవన్నాథః పవనః పావనోఽనలః
కామహా కామకృత్కాన్తః కామః కామప్రదః ప్రభుః ॥ ౩౨ ॥

Bhūtabhavyabhavannāthaḥ pavanaḥ pāvano’nalaḥ
Kāmahā kāmakr̥tkāntaḥ kāmaḥ kāmapradaḥ prabhuḥ ॥ 32 ॥

కామెంట్‌లు లేవు:

కామెంట్‌ను పోస్ట్ చేయండి